Hånd på skulder og mave_web.jpg

ÅndedrætsTerapi anbefales ikke til mennesker med epilepsi eller psykose! Er du kronisk syg eller er du blevet opereret for nylig – skal du altid spørge hos din læge før du går i gang med ÅndedrætsTræning/ÅndedrætsTerapi. ÅndedrætsTræning/ÅndedrætsTerapi kan aldrig erstatte et tjek hos lægen. 

Kroppen har sit eget kemilaboratorium, som har en formel for hver eneste tanke, følelse, handling i kroppen. Når du arbejder bevidst med åndedrættet kan tilstanden, i de teknikker som udføres i bevidst fordybelse, sidestilles med det som sker i kroppen når du mediterer. Når du mediterer udskiller du “lykkestofferne” dopamin(styrker nydelse og energi), serotonin (styrker velvære, lyst, indre ro og koncentration) og oxytocin (kærligheds- og forelskelse hormonet).

Åndedrætsterapi

ÅNDEDRÆTSTERAPI ER:

• En kort afklarende samtale, blid afspænding og forløsende

   vejrtrækning*

• Øget opmærksomhed på det dybe forløsende     
   maveåndedræt og optimering af hverdagsåndedrættet.

• Den direkte vej til mere ro, mere energi og meget mere
   trivsel.

• Den åndedrætsterapeutiske del af en session foregår
   påklædt (i behageligt løstsiddende tøj), på en behagelig
   madras for optimal støtte til afspænding.

 

*Bevidst Sammenhængende Vejrtrækning (BSV) er en effektiv metode, som har en dybdeafspændende og forløsende effekt. Dybe, rolige åndedrag bringer dig i en tilstand – hvor du kan give slip på begrænsende blokeringer og opspænding i både kroppen, tankerne og følelserne. 

Metoden styrker optagelsen af ilt i kroppen. Hvilket booster dine cellers sundhed, dit immunforsvar, forbedrer din fordøjelse og din trivsel. Metoden giver dig en øget krops-bevidsthed, som inspirerer til, at træffe sundere og bedre valg i hverdagen.

“Et af de bedste valg, jeg har taget for mig selv”

DORTHE - 43 ÅR

“Bevidst om mit dybe åndedrag”

ANETTE - 53 år

“Dybere kontakt med mig selv og min krop”

JANE HEDEGAARD